Dagens äventyr...

På Saras begäran, här kommer ett inlägg om vad som helst ;)

Kvart över sju kom Jonas och hämtade mig och det bar iväg mot Örnsköldsvik där en skoter skulle köpas.

Resan dit gick jättebra. Av vad jag såg de få sekunder jag var vaken i alla fall... Men när vi kom till Ö-vik visade det sig att vi skulle ha svängt flera mil innan för att komma till den by vi skulle till. Jo, vi hade GPS men litade inte riktigt på den då han med skotern hade sagt att vi skulle in i Ö-vik och förbi Max... Ja ja, tillslut med hjälp av telefonguidening och GPS:en (som vi faktiskt skulle ha litat på från början) kom vi fram tillslut.

Väl där kollade Jonas på skotern och det blev bestämt att han skulle få pruta ytterligare lite. Skitbra tyckte Jonas, då blev det mer kvar till nya delar till skotern!

Vi skulle backa upp bilen så att skotern kunde lastas, vad händer? Ingenting. Helt dött! Jonas vrider på nyckeln om och om igen, men inget händer! Å nej, hur ska vi göra nu då?! Ingen bil, och långt hemifrån. Tillslut startade dock bilen! Yes, då var det problemet ur världen!

Vi åker iväg, bilen går tungt med skotern på där bak. Men framåt går det i alla fall. Åtminstonde några mil till...

Vi äter mat och pumpar däck innan vi åker hem. Vi hade jättekul där i bilen och pratade om allt möjligt. =)
Plötsligt säger Jonas: Vad händer nu då?! Känner du?
Bilen röck jättemycket och varven gick ner. Sen var det stopp och bensinpumpen tjöt. Soppatorsk! Mitt på E4, ca en mil innan Högakustenbron och fem mil från närmsta mack. Vad gör man då? Det var bara att ställa sig i vägrenen och ställa ut varningstriangeln.
Vi satt där och bara suckade i en kvart eller så. Sen ringde Jonas bärgaren som kom ungefär en timme senare med fem liter bensin. 5 LITER! Det är inte mycket med dom där avstånden och en bil som drar mycket mer än vanligt. Jaha, det var dom pengarna det. Tur att han hade fått pruta lite i alla fall. Nervösa att bensinen skulle ta slut igen tog vi oss tillslut till en mack, där vi tankade fullt. Resten av resan gick bra! Phu!
 
Men det gick ingen nöd på oss! Vi hade lite picknick där efter E4, Jonas drack kaffe och jag åt choklad.
Det värsta är väl att det är så dyrt när assistancekåren rycker ut, och vi som bara behövde lite bensin!

Kanske ska tillägga att tankmätaren inte fungerar, den ligger ständigt längst ner. I vanliga fall kan man köra ca 60-65 mil på en tank, nu tog bensinen slut eter 45. Snopet!
 


Vad tror ni? Vill Jonas ha med mig på skotern om jag är uppklädd (eller var det utklädd?) såhär?




Kommentarer
Postat av: Adéle

Men gud vilket äventyr! Ha ha ha! Och vilken fin bild på dig. Och jättejättesöt älgbild!!

Hoppas vi ses snart! Kram kram

2010-09-09 @ 22:26:35
URL: http://adelesnagelmakeri.blogg.se/
Postat av: Sara H

Haha.. soppatorsk.. oops! förlåt, men jag kan inte sluta skratta. :D det lät ju trevligt med en picnic mitt på självaste efyran. :D Och sen kan jag inte tänka mig att Jonas skulle tacka nej till att låta dig följa med på skotern när du är så fint uppklädd. ;)

2010-09-14 @ 04:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback