22 och 23 december

Synd att det är så svårt att få till en bild där man ser hur mycket snö det faktiskt är!













Ja, igår var vi ju och gjorde julgodis. Det blev allt från kola till wienernougat. Knäck och kokosgodis.
Och såklart gjorde vi några figurer i mandelmassa också. Men Matilda gjorde det mesta.
Eva hade köpt 1 KILO mandelmassa!


Eva är fullt upptagen med att sms:a och Matilda flinade ordentligt när kameran kom fram :)


Verksta'n är i full gång!


Mamma gjorde en "tomte"...


Jag försökte mig på att göra en sån där gris.
Det fanns tydliga beskrivningar kan jag meddela...



Ändå blev det inte bättre resultat än såhär! Men man kan ju i alla fall skratta åt den :)


Jag gjorde en korv med bröd också. Självklart med bostongurka på...


Här kokar min vanlij kola. Mamma rör lite...


Såhär skulle kolan se ut...


Såhär blev den när jag hade hällt upp den på plåten.
Den blev, ja, platt! Men väääääldigt god!


Här håller jag på och smälter mörk choklad och nougat till wienernougaten.


Det färdiga resultatet :)


Knäckigt värre!


Efter allt sött avslutade vi kvällen med en skål popcorn :)



Dagen före dopparedagen!

Storasyster Sofi med familj kom och hälsade på en stund :)


Barnen hade hunnit fika klart och satt och spelade julkalenderspel på internet.


Full koncentration när vi klädde granen :)


Thea klädde granen med lite glitter.
Hon fnissade väldigt mycket ett tag där när jag lyfte henne så hon skulle nå lite bättre :)


Kommentarer
Postat av: Sara H

Åh vilka fina bilder och vad mycket snö ni har. Vad duktiga ni har varit som gjort så mycket julgodis. Din gris blev riktigt stilig. :)

2010-12-24 @ 14:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback