Pengar är bara skit om man inte har några...

På tisdag får jag första lönen från McDonald's, men jag jobbade inte så många timmar under december så det blir inte så mycket pengar.
Jag har inte kunnat betala några räkningar till lägenheten på två månader nu, det här blir tredje månaden.
Det är inte roligt alls.
Hatar att inte kunna göra rätt för mig.
Jag har betalat lite mat i alla fall, men Jonas har betalat det mesta om man säger så.
Den enda räkning jag har betalat är min Halebop-räkning.

Den här månaden får jag pengar så att jag kunde ha betalat räkningar, men då skulle jag inte kunna göra något annat överhuvudtaget än att jobba, äta och sova ungefär.

Det finns ju annat än räkningar pengar ska räcka till.
Man behöver ju faktiskt en del saker varje månad...
T ex kommer jag i februari måsta klippa mig, helst färga håret.
Klipper jag kostar det ungefär 400 kronor, om jag färgar också får jag räkna med att lägga till ungefär 600 kronor till.
Sen måste man ju ha saker som schampo, deo och mensskydd också...
Och vill jag kunna åka någonstans måste jag ha bensin, och åka vill jag kunna göra. Inte kul att gå till Hög och Rogsta t ex...
Sen är det några som fyller år den här månaden också... Och jag vill ju köpa presenter, och det kommer jag göra också.

Som tur är har jag världens snällaste pojkvän som lägger ut pengar sålänge. Så betalar jag på räkningarna i efterhand när jag har råd.

Nu låter jag ju jätteknäpp som inte betalar räkningarna. Jag betalar mina egna. Jag betalar mat.
Sen är det ju så att om jag betalar räkningarna, så har jag inget kvar sen. Då kommer jag ändå låna pengar av Jonas, så det jämnar ut sig ändå.

Sen utöver alla utgifter som är den här månaden har jag dessutom lite att betala tillbaka...
Jag och Jonas skulle köpa ett xBox tillsammans, än så länge har bara han betalat.
Jag har lånat 300 kronor av mamma, eller var det 400?

Inte nog med allt det där, så fick jag brev av CSN.
Nu är det dags att betala tillbaka studielånet också!
Ca 1500 kronor var tredje månad vill dom ha.
Jäkla skit!


Kommentarer
Postat av: Carro

åååh visst äre drygt när man har lite pengar!!

Man känner sig så låst.

2011-01-21 @ 10:36:31
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback