Bränner man sig en gång, bränner man sig två...

Jobbet går bara bättre och bättre.
Riktigt kul är det! :)
Mycket är planerat framöver, det går verkligem framåt.
Nu är det BOP:en jag har kvar att lära mig, alltså där man friterar kyckling och så.
Men det kommer nog gå rätt fort bara jag får stå där lite mer :)
I början brände jag mig på grillarna hela tiden. Men fram tills i dag var det rätt längesen jag brände mig.
Nu har jag två brända knogar, en på höger hand och en på vänster.
Det är verkligen inte skönt att lägga knogen mot grillen kan jag säga! :p
Nu är det fulla arbetsdagar som gäller fram till söndag, sen är jag ledig två dagar.
Skönt att få jobba lite längre pass, så man får känna på hur det kommer att vara framöver... ;)

Nu har jag ÄNTLIGEN burit in alla sommardäck till boden :p Dom har legat i bagageluckan i två månader nu...
Men eftersom Sara kommer på söndag så fick jag en anledning att både lyfta ur som och städa bort lite skrot.
Så nu behöver jag inte skämmas när jag skjutsar någon! Dessutom kan man få plats med en barnvagn i bagageluckan nu, blir lite lättare då om jag och Sara ska ta bilen någonstans.
Nu vet jag ju inte om vi kommer åka någon bil, men om vi skulle få för oss att göra det så är det i alla fall möjligt nu :p
Jag tänkte att vi kanske ska åka ut till Hög, så att hon får se hur det ser ut där. Om hon vill :)

Alltså det är väldigt bra att vänta besök, för då får man verkligen saker gjorda. Det där med däckan har jag ju tänkt gjort länge nu, men först nu fick jag tummen ur och fixade det. Lika med ständningen, har också behövts en storstädning ett bra tag. Även det fick jag gjort nu.
Inte för att jag tror att Sara förväntar sig att jag ska göra allt det här, men det känns liksom bra att passa på när man har motivationen :p
Jag bryr mig aldrig om hur det ser ut hemma hos andra, tycker snarare det är skönt om det inte är så jäkla städat. Man vill ju liksom inte att folk ska göra sig till för ens skull.
Men ändå gör man det själv. Eller alltså, nu har jag inte gjort mig till. Bara tagit ett tillfälle att få det gjort.
Ni fattar väl vad jag menar? Låter bara konstigare ju mer jag förklarar!
Sara ska i alla fall inte känna att hon är besvärlig! Snarare en räddande ängel, annars hade vi riskerat att bli dammförgiftade ;)

Som sagt, det ska bli så kul att få hit dig Sara! :)




Kommentarer
Postat av: Sara H

Vad skönt att jobbet går bra. :)

Och det är ju toppen att du är hungrig hela tiden för det är jag med. ;) Haha..

Jag förstår precis hur du menar med städningen. Jag är likadan. Jag och Johan gjorde en städningen igår som skulle ha varit gjord för jätte länge sen men som sagt så gjorde vi den igår.. för Johans pappa kommer hit idag. :)

Åh vad kul det ska bli. Jag vill jätte gärna åka till Hög. :)

2011-01-08 @ 08:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback