Jul 2010

24 december - Julafton

I vanlig ordning firades julafton hemma i Hög tillsammans med nära och kära.
För första gången sen jag och Jonas blev tillsammans var han också med hela julafton :)
Dom som var här var alltså:
Mamma, pappa, Nicklas, jag och Jonas.
Eva, Micke, Markus och Matilda.
Mats och mormor.
11 stycken :)


Det blev en drös med bilder också :)


Nicklas knäcker en nöt


Jag provar glasögonen som jag hade när jag var tomte...
Rätt snygga tyckte jag. Utan den där lilla rutan där nere :p


Såhär tjusig var jag (lägg till kängor, käpp och lykta också)
Hade dock inte rutiga duntofflor på mig när jag gick...


Munnen hamnade visst snett...

Lite kort om tomteriet.
Jag var alltså tomte hos grannen. Hos grannen som varit tomte hos oss i många år.
Nu har grannarna fått barnbarn och ville därför ha dit en tomte.
Lilla L var nog lite rädd för tomten tror jag. Såg väldigt bekymrad ut ibland.
Men han var riktigt duktig (han är 1 år) och på slutet vågade han nästan säga tack :)
Kanske gjorde det sitt till att tomten inte hade någon basröst ;)


Lite julmat på ett fat


Den här bilden är rätt kul...


Men där här är ännu roligare!
Jonas provar badmössan som jag fick i julklapp!

Utöver badmössan fick jag:


Underställ


Badkarskudde


En låda med skumtomtar


Dessertskedar


Skålar - till glass eller annat gott


The sims 3 till XBOX.


Hårspray - den är skiiitbra!
Fick även med prov på schampo och balsam.


"Bad-kit"

Fick även pengar och presentkort, men det blev inte med på bild.
Tidigare i vinter fick jag en tidig julklapp i form av ett par Graningekängor.

Ja, det var väl det :)
Jättebra saker!


Vi som firar jul i Hög har blivit färre med åren.
Tredje året nu som farfar inte var med.
Fjärde året som inte farmor var med.
Sjunde året som inte morfar var med.
Men på något vis är dom nog med ändå, även fast inte vi kan se dom ♥

Mormor hade ju en gubbe ett tag, Ivan, som också var med någon jul.
Nu är han också borta :/

Förr brukade pappas syster Monica med familj också vara här.
Men när hennes barn fick egna familjer började dom fira i Sandviken där dom bor.
Tur man kan träffas andra dagar än kring jul också :)

I framtiden kommer vi säkert bli fler som firar jul i Hög... :)


25 december - Juldagen

Eftersom vi var i Hög på julafton begav vi oss till Storån på juldagen :)
Till Jonas mamma och Norpan.


Granen i Storån.
Den var säkert 3 meter bred längst ner, synd att det var svårt att få det att synas på bild.

Norpan letar sina julklappar :)


Här har Norpan huggit tag i fel paket...
 Det var ju till Jonas!


Jag fick också julklappar :)
Ullis (Jonas syster) hade virkat en sköldpadda och ett bokmärke till mig.
Fick även handkräm och ett presentkort.
Och ett till "bad-kit".

Vi fick några julklappar tillsammans också.
Två "lampor" som man har värmeljus i.
Alladin chokladask
Lotter - ni vet dom vi vann 1000 och 30 kronor på!

Var det något mer tro?
Minns inte vad vi fick tillsammans och inte :p

Jo just det, Jonas fick en bänkdiskmaskin!
Men det stog att jag också fick använda den ;)

Har jag glömt något så är det inte för att det inte var något bra eller något oviktigt!
Allt jag fick var jättebra saker!
Men det viktigaste med julen tycker jag är att få vara med dom man tycker om!  :)
Den här julen har varit fin på alla sätt och vis!


Kommentarer
Postat av: Carro

Hihihi, ja men de är ingen fara :)

2010-12-30 @ 15:04:24
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro

hehhe, ja, de är coolt!

2010-12-30 @ 15:04:52
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro

Så jäkla typiskt när man ändå inte ens dricker.. :P

2011-01-01 @ 18:19:02
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro

Hihi, tack :)

Mormor och morfar kallade oss jämt för kottar.

Det gör mormor än, så därför har jag döpt lill kotten till kotten :D

2011-01-02 @ 23:01:17
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback