Vi tänder ett ljus i advent...

Redan första advent... Konstigt.
Igår köpte jag en ny adventsljusstake till lägenheten. Den vi redan hade som Jonas farfar har gjort har fått ben och försvunnit. Ännu konstigare.

Köpte även julklappar till Jonas igår, så nu är hans klara :)
Imorgon eller på tisdag blir det en till sväng på stan för att leta julklappar till mamma och pappa.
Nicklas ska också vara med på dom, så kanske ska höra om han har nå pengar att ge mig sen.

Pengar. Fy vilken uppfinning!
Jag har inte gott om dom kan jag säga. Hur är det meningen att man ska klara sig på det lilla man får?
Nu har jag fått lön för det jag jobbade i oktober, det blev ca 5000 men alltså det är inte tillräckligt ändå känns det som. I alla fall inte med tanke på att jag nästan inte kommer få något alls i december!
Lönen från Mc Donald's får jag inte fören i januari. Alltså skulle jag behöva spara pengar från den här månaden för att kunna betala räkningar och så i december. Men det går ju nästan inte nu.
Sen kommer jag inte hinna få något från AF heller, för jag har ju fått jobb innan jag skulle börja fått pengar. Och hade jag fått dom pengarna hade jag bara fått 2900...
Hmm, ja, det löser sig nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback