Det har varit en riktigt härlig helg!

Fredag:
Mamma, pappa och jag kom till Sanviken vid sju tiden på kvällen. Vi väntade på min kusin med familj, sen blev det god middag. Roligt att träffa dom :) Barnen var trötta och lite blyga, sa inte så mycket. Men det skulle ändras på lördagen...

Lördag:
Vaknade kvart i nio av att de små liven pratade på sådär gulligt utanför rummet där jag och mamma sov. (Det rummet ligger alldelses vid köket, och där satt ju dom och åt frukost...) När man hör det kan man ju bara inte ligga kvar :p Så då blev det snabbt upp ur sängen. De trötta och blyga barnen från fredagens middag var som bortblåsta, istället fanns där två busiga och pratglada charmtroll.

Jag, mamma och Monica gick en promenad på ca 5 km. Sen åkte vi in till Valbo och gjorde av med lite pengar. Köpte ett linne på BikBok och en lång t-shirt på MQ. Blev dock inte så dyrt med allt, linnet kostade 129:- , t-shirten kostade 199:-. Så det får jag vara nöjd med. :)

På kvällen kom min andra kusin med hans familj, då blev det än mer livat än det hade varit innan. Dom har ju nyss fått en liten Love, såklart kunde jag inte låta bli honom heller. :) Eftersom det var melodifestivalen så tittade vi på den, åt grönsaker och dipp. Chips, popcorn, ost och kex... You name it!

Alla ville ju se melodifestivalen, jag var kanske minst intresserad? Så klart ville jag se, men jag tog gärna en paus och gick upp och la mig med Agnes när hon skulle sova. Ingen konst att lägga någon som somnar efter ca 1 minut :) Jag klarade att hålla mig vaken och var tillbaka i tv-soffan lagom tills dom skulle presentera poängen.

Idag var vi ute i sort sett hela förmiddagen. Barnen skulle åka lilla vasaloppet, så då skulle alla vi dit och hejja på dom. Agnes åkte 300 meter, Oscar och Noah åkte 1,5 km! Duktiga var dom :) Skönt att vara ute också :)

Nu är vi hemma igen. Hade tänk plugga egentligen men såklart gjorde jag inte det :p Fastnade framför datorn och tven istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback