Studenten...

Tänk att det snart har gått ett år sedan jag tog studenten! Det är helt overkligt!

Fredag 12 juni 2010
För vi har tagit studeenten, fy fan vad vi är bra!
Ja, då var det gjort. Studenten är tagen. Men det känns ändå inte som det. Känns som att det inte var studenten som inträffade när vi gick där i tåget och skrek oss hesa. Vi på samhälle fick ju ta i för kung och fosterland för att det skulle höras att tåget fortfarande gick förbi, all stämningsfull musik nådde inte bak till oss så vi fick skapa stämningen själv. Jag hade gärna hört de pampiga trumslagen och trumpeterna, istället blev man döv av någons visselpipa. Men glada var vi ändå!

Ja, det var så jag skrev om studenten för ungefär ett år sedan. Jag önskar att jag skulle ha tagit åt mig mer av den dagen. På något vis, såhär efteråt, känns det som att jag inte gjorde det. Istället för att bara ta vara på tiden tänkte jag hela tiden ett steg framåt, glömde det som var där och då. Ett tag var jag till och med på dåligt humör under tiden vi var uppe på skolan. Det var ju dumt! Helt onödigt. Men jag har väldigt fina minnen från studenten!

Nu är det dags för Nicklas, Linnéa och My. Nu är det deras tur att ta studenten! Ska bli så kul att stå där och titta på studenttåget när de kommer och går. Jag kommer vara glad för deras skull och jag kommer att tänka på den dagen då jag själv gick där. Det är så himla pampigt alltså!

Det svåra när någon tar studenten är att hitta på vad man ska köpa för present.
Den till My är klar. Jag antar och hoppas att jag får vara med på mammas och pappas present till Nicklas. Sen är det Linnéa kvar. Damen hade inget förslag på vad hon vill ha. Så där får jag fundera lite till. Men det ska nog fixa sig det också!

Nej, off to the sol I go. Eller vänta nu, den har visst gått i moln för tillfället...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback