Dagen spenderades på Birsta City i Sundsvall tillsammans med Carro.

På vägen dit svängde vi in i Sundsvall och letade Mittuniversitetet. Vi hittade det, men jag vet fortfarande inte hur jag ska ta mig dit från tåget/bussen. Synd att jag och Emma inte börjar samtidigt, annars skulle vi ha åkt samma tåg från Hudik. Det hade betytt att vi skulle komma samtidigt till Sundsvall och hon skulle kunna visa mig vägen till skolan. Men jag ska väl kunna leta mig dit på något vis, får väl fråga någon jag möter annars då eller något.

Efter den lilla avstickaren åkte vi vidare till Birsta. La mig såklart i fel fil, men det vad snabbt löst genom att jag la i backen, backade 10 meter och körde in i rätt fil. Det var några människor som skulle över vägen som tittade lite underligt på mig ungefär som "Vad är det där för en idiot? En jävla lantis eller?". Men vad då, jag löste ju problemet i alla fall. Hade ingen lust att åka genom hela Sundsvall bara för att jag låg i fel fil, när det fanns en mycket enklare lösning...

Fram kom vi i alla fall. Var lite orolig för hur det skulle gå med Carro och magen. Om något skulle hända så hade jag en plan. Jag skulle hämta en rullstol (finns att låna på IKEA), köpa en IKEA kasse som hon kunde sitta på om vattnet hade gått och sen köra till Hudik. Ja alltså, jag skulle ju inte skjutsa henne i rullstolen ända till Hudik, men till bilen... Men vi slapp allt det där, vi gick sakta och vilade mycket så då gick det bra. :)

På IKEA handlade jag lite olika saker.

* Fotfil
* Handkräm
* Duschtvål
* Ungsform i glas
* Matlådor
* Doftljus
* Vanliga värmeljus
* Rollo-kola
Mamma hade skickat efter en matta och värmeljus med mig, så jag köpte det också såklart. :)

Det blev en sväng på dom andra affärerna på Birsta också. Där köpte jag:

* En halsduk
* En lång kofta
* En foundation + svamp till den

Usch, vad fort det går att göra av med pengar. Men det är roligt med nya saker!

I morgon ska jag också spendera dagen med Carro. :) Ska hålla henne sällskap hemma hos hennes mamma i Hög. Bebiskläderna ska tvättas så då åker Carro dit och gör det och så ville hon ha mitt sällskap. Självklart ställer man upp!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback