Jag kan nog tyvärr vara en riktig gnällspik ibland.
Jag som inte gillar när folk gnäller om allt och så är jag så själv ibland. T ex så gnäller jag på att jag har ont här, ont där. Men varför? Vad är det egentligen som blir bättre av det? Herregud, man kan väl ha större problem än en ond finne eller vad fasiken det nu är.

Men det kanske är så det är? Mycket man stör sig på hos andra gör man själv också. En person kan t ex sitta och klaga på att kompisen bara pratar om sig själv hela tiden, bara gnäller om hittan och dittan och så vet jag att personen som sitter och gnäller på den där personen är precis lika själv. Men hur säger man det? "Jaha, precis som du då menar du eller?".

Det är nog väldigt svårt att själv se vad man har för ovanor. Man är inte alltid medveten om allt man gör, eftersom mycket av det man gör är helt omedvetet. T ex fnissar jag ofta till efter att jag har sagt något. Det spelar egentligen ingen roll vad det är jag har sagt, jag lägger ofta till ett litet fniss efteråt.
Det var Jonas som påpekade det och sen han sa det så märkte jag ju själv hur ofta jag faktiskt gör så. Det fick mig att fundera. Varför gör jag det?

Kanske är det för att det gör det jag har sagt lite mindre seriöst. För ibland säger man ju saker som man kanske tycker är lite löjligt eller dumt, skrattar man till efteråt blir det inte lika pinsamt för då kan ju personen man säger det till uppfattar det lite mer som ett skämt. Dumt, ja! Jag står ju egentligen för vad jag tycker men ändå gör jag sådär. Det är något jag antagligen har gjort under en lång tid, därför har jag inte tänkt på att jag gör det. Men nu när jag har börjat tänka på det så kanske jag kan sluta?

Oj då, det här blev rörigt. Men jag vet i alla fall vad jag menar.

Där har vi ett "problem" till, jag är urusel på att förklara så att man förstår vad jag menar. Allt blir bara rörigt...

Men, that's who I am. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback