Hemma! Det har jag varit ett tag nu, och det gick ju faktiskt rätt bra att köra. Utom när jag mötte en lastbil eller buss, då var det som att köra rakt in i en vägg av snö. Men det var bara att sänka farten och hålla andan tills jag såg igen. Vad nu hålla andan skulle göra för nytta i ett sånt läge?!

Har i alla fall pysslat på lite med mina naglar. Kom på att det skulle vara kul att göra något mönster med nagellack på dom.

Igår kväll målade jag dom svart, men det såg inte så upplyftande ut. Kände mig lite som en häxa just då...
Men så idag på väg hem satt jag och funderade och kom på att det skulle vara snyggt att måla några detaljer i rött. Sagt (tänkt) och gjort.

Jag duttade ut lite nagellack på ett papper, sen lånade jag en knappnål av mamma.  Jag doppade "knappen" i nagellacket och började måla. På vänster hand blev det: ett litet hjärta på tummen, en "blomma"(skulle det i alla fall bli...) på långfingret och tre prickar som går snett uppåt från yttre kanten på lillfingret. Det svåraste var när jag skulle måla på höger hand! Min vänstra hand är inte så duktig på finlir om man säger så. Men jag fick i alla fall till en båge av privker i vänstra kanten på tummen, tre prickar rakt över långfingernageln (där nageln börjar sticka ut från fingret) och ett litet hjärta på lillfingret.

Det syns inte så jättetydligt, inget man tänker på om man inte vet om det kanske. Men jag tyckte det blev skillnad jämfört med helt svart. Dessutom är det ju kul att prova lite olika.

Typiskt att jag inte har hittat min kamera än! Annars kunde det här ha varit ett bra läge att slänga in en bild...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback