Aldrig tidigare

Aldrig tidigare hade jag varit så långt norrut.
Aldrig tidigare hade jag åkt längst fram på övre våningen i en dubbeldäckad buss.
Aldrig tidigare hade jag varit hemma hos Sara.
Aldrig tidigare hade jag åkt en 24 meter lång lastbil, eller kortare heller för den delen.

Men nu har jag det. För igår var jag nämligen till Umeå! :)

Började resan klockan 8.15 från Hudik. Gick ner till busstation, lite för tidigt men ville vara säker på att hinna med bussen.
Efter en bussresa som jag knappt minns (eftersom jag sov...) var jag framme i Sundsvall strax före 10. Gick då till ett café där jag satt till halv tolv ungefär.  På den tiden hann jag dricka två koppar te och äta en ceasarsallad. Skitgod sallad faktiskt!

Kl 12 gick bussen mot Umeå. Frågade en tant som stog och väntade om det var därifrån bussen skulle gå och det var det som tur var!
Jag satt längst upp, längst fram med världens utsikt. Ville se ut så att jag inte skulle bli åksjuk. Turen tog ju drygt fyra timmar...
Innan vi ens hade lämnat Sundsvall lyckades chauffören i bussen jag åkte med backa in i en annan buss backspegel. Rätt klantigt, men så kan det gå. Men vi blev ju lite försenade.
Dock kom jag fram till Umeå välbehållen och tur var väl det.

På station i Umeå stod Sara och väntade på mig. Så kul att ses! :) Det händer inte allt för ofta.
Vi började med att åka och handla lite på ICA, sen begav vi oss hem till henne.
Lilla Emil låg i vagnen och var hur söt som helst. Har nog aldrig träffat en så liten bebis innan :) Fast Sara och hennes kille tyckte att han var stor :)
Blev bjuden på mat och fick snusa lite bebis. Vi pratade en massa och hade det mysigt. :)
Tiden gick fort så det blev snabbt dags för Sara att skjutsa mig dit där Jonas skulle plocka upp mig i lastbilen.
Då hade jag varit hos Sara mer än 4 timmar, men det kändes som en.

När jag hade kramat Sara hejdå klev jag in i lastbilen. Där blev jag alldeles fnissig och uppspelt av någon anledning. Dels var det för att jag var glad efter att ha varit hos Sara och så såg jag fram emot att åka med Jonas och se hur han jobbar.
Kändes rätt speciellt att åka lastbil. När vi skulle åka hem gungade det bra nog. När man åkte i en grop gungade först lastbilen till, sen när släpet åkte i samma grop gungade det ännu mer. Var rädd ett tag att jag skulle bli åksjuk men det gick över efter en stund.
Ett tag var jag nog ett roligt resesällskap, typ till Högakustenbron, sen somnade jag och sov nästan hela vägen till Hudik. Men innan det pratade vi och skrattade mycket.

Vi somnade ungefär kring fyra, var i Hudik tre. Så jag var ute på resande fot rätt många timmar igår. :)

För att öka på milen lite till åkte vi till Storån i förmiddags. Här blir vi i helgen och tar det lugnt.
Jag ska få prova Jonas skoter :p Och så ska jag nog börja på ett lapptäcke som jag har tänkt göra :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var jätte kul att du ville komma upp och hälsa på för bara några timmar (som kändes som en timme). Jag hoppas att vi ska kunna komma ner till dig och hälsa på nån gång. :)



Skönt att lastbilsresan gick bra i alla fall. :)

Kram

2010-12-06 @ 14:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback