Typiskt alltså!

Fy vad jag skämdes för en stund sen!

Jag hade handlat och skulle backa ut från parkeringen. Jag tittar noga bakåt för att se att det inte är någon bil ivägen där, sen börjar jag backa. Under kanske två sekunder tittar jag framåt för att se så att jag inte kör in med min bils framända i bilen som stod parkerad bredvid min.
Då hör jag hur någon tutar, först en gång. Sen tutar någon igen. Jag tittar i backspegeln och där, bakom min bil (mot min bil) står det en annan bil. Det var alltså mig bilen tutade åt första gången för att jag inte skulle backa in i den. Antar att andra tuten kom i samma veva som jag krockade in i den. Okej, nu gick det ju i snigelfart och det syntes ingenting på någon av bilarna. Men att det inte hade blivit något visste ju inte jag när jag klev ur bilen med svansen mellan benen.

"Nu hade du tur, du måste titta när du backar" sa personen i den andra bilen.

Ja, men jag hade ju gjort det. Jag tittade ju bakåt medan jag backade men den där bilen lyckades komma när jag under de där två sekunderna tittade framåt för att inte krocka. Pinsamt också att jag kände hur tårarna brände innanför ögonlocken då jag stog ute och pratade med personen i den andra bilen. Men jag skämdes så mycket för att jag hade backat in i den.

Det var ju mitt fel, men samtidigt tycker jag att kör man på en parkering måste man vara uppmärksam och titta så att ingen bil backar ut och missar att man kommer och åker där. Jag vet ju inte om hon körde fort, men antagligen inte så sakta eftersom att jag inte såg henne. Ja ja.


Tänk att man alltid ska behöva skämmas över sig själv! Okej inte jämt, men det händer lite då och då! Igår fick jag också skämmas. Var in till optikern för att fråga om mina glasögon var klara och det var dom. Det var bara det att jag inte hade tillräckligt med pengar på kortet för att hämta dom så jag sa som det var och åkte hem för att föra över lite pengar. Åkte tillbaka, provade glasögonen och justerade dom lite. Sen var det dags för betalning.
"Då blir det 3540 kronor då"
Va?! Jaha men så mycket hade jag inte fört över! Hade för mig att det var något på 2700 så det var ju det jag räknade med då jag förde över pengarna. Men jag provade att betala ändå, såklart gick det inte. Då var det ju bara att säga som det var igen och åka hem utan nya glasögon. Suck!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback