Grattis lillebror!

Idag fyller min lilla lillebror 18 år. Lilla och lilla, jag blir alltid lika förvånad över hur stor han är nu. Det märks att han är äldre än förr. Det är vi väl båda två, kanske därför vi kan vara i samma rum nuförtiden utan att bråka och halvt slå ihjäl varandra. Förr var det tjaffs jämt, men inte nu. Skönt! I och för sig vore det väldigt konstigt om vi inte blev äldre och utvecklades...

 
Här har vi födelsedagsbarnet!

I alla fall har den här dagen varit något stressig för mig.
Hade tänkt att jag skulle kliva upp halv sju, så att jag kunde vara på jobbet halv åtta. Men som vanligt med mig så klev jag inte upp när klockan ringde, jag bara snoozade. Sen var klockan helt plötsligt åtta och det durrade som tusan i hela lägenheten. Eller durrade var ett snällt ord, det dånade! Dom bygger om i tvättstugan som ligger precis under lägenheten. Jag kan säga att det inte är kul att vakna till dånet av en borr som försöker borra sig igenom betongen! Det låter illa, jag blev arg! Arg på Jonas, arg på Norpan som klaffsade när hon slickade sig på sitt sår, arg på mig själv för att jag inte klivit upp än. Jag var arg på allt. Arg på att det inte fanns någon ren tallrik och sen blev jag arg på mig själv igen för att jag blev arg på Jonas och Norpan, som ju faktiskt inte gjort mig något. Dom var egentligen väldigt mysiga båda två. Men men, ibland blir man arg utan anledning.

Sen jobbade jag i alla fall, hann dock inte klart innan det var dags att åka till optikern. Så då gick jag och hämtade bilen och åkte ner på stan. Jag fick höra att jag inte ska använda linserna på tre veckor eftersom jag har fått en konstig röd prick på mitt högra öga. Antagligen har jag fått den på grund av att jag använt linserna trots att jag varit förkyld, då blir ögonen mer känsliga vilket gör att man lättare kan få skador. Så nu ska jag vila ögonen ett tag, sen blir det ett nytt försök.

Fick åka tillbaka till jobbet, jobba tjugo minuter ungefär och sen åka tillbaka till Jonas. Då kände jag mig lite smått irriterad igen, eftersom jag ju kunde ha varit klar innan jag skulle till optikern bara jag hade klivit upp när klockan ringde.

Jag hämtade Nicklas, åkte hem och gjorde lite lunch. Sen var det bara att köra igång med att garnera smörgåstårtorna som jag och mamma gjorde igår. Det var inte dom finaste smörgåstårtorna jag gjort, men dom dög och dom blev goda!

Sen kom det massa folk. Det var väldigt trevlig! Nicklas fick presenter och vi åt massa gott och onyttigt. Nu sitter jag här. Har ont i fötterna, vet inte om det beror på att jag använder "Foppa-tofflor" när jag jobbar men det är möjligt att det är dom det beror på eftersom dom är så platta och jag behöver stöd till hålfoten.

Jonas är hos Pär nu igen, dom måste ha väldigt kul när dom träffas. För han blir alltid där väldigt länge. Fick ett sms där han skrev att han kommer hem vid elva, men nyss fick jag ett till där han skrev att han blir lite längre. Så det märks väl när han kommer. Jag hinner kanske lägga mig innan. Tror jag ska lägga i duntäcket för det är jättekallt i mitt rum! Inget element på och det är ju ganska kallt på kvällarna och nätterna nu.

Men oj vilket långt inlägg det här blev! Kanske inte så intressant heller. Men nu har jag i alla fall skrivit av mig lite, och dom läste allt men tyckte det var tråkigt får skylla sig själv. Jag har inte tvingat någon :)

Här kommer lite bilder i alla fall, det var ett tag sen!

Såhär ser det ut i lägenheten...






... fast Jonas tog ner "julgardinerna" för någon dag sen och ja, TV:n är från stenåldern men den andra är tyvärr i Östersund nu.


I morse. Hur kunde jag vara arg på dom här? Så gulliga så :)

Nu kommer lite bilder från när Norpan hade blivti biten... Vissa bilder kanske är lite otäcka, men om man inte vill behöver man inte titta så noga på dom...



Slangen som dom satte in i såret





Såhär söt var hon i sin tratt. Stackars Norpan, det där var inte kul tyckte hon!

Ja, det var några bilder det :)

Nu ska jag kika på Unga mördar som jag spelade in på boxern förut.

Skriver mer en annan dag. Ha det bra så länge!


Kommentarer
Postat av: Carro med bebis i magen ♥

Den där lägenheten ser ju jätte mysig ut ;)

2009-09-24 @ 20:36:28
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Mickis

Hej jossan! :-) Jo det går bra för mig! Jag pluggar till Engelska lärare mot yngre åldrar. Det är jobbigt men det är värt det! :D Vad gör du nu för tiden då? :)btw, mysig lägga! : )

2009-09-29 @ 11:28:23
URL: http://mlckls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback