Shake it!

Nu var det längesen igen! Vet inte varför men det har bara inte blivit av att jag har skrivit. Men vad spelar det egentligen för roll eftersom jag ju skriver nu? ;)

I alla fall fungerar den här medtoden med att äta shakes. Det är inte det roligaste som finns om man säger så, särskilt inte när man börjar tänka på allt man vill äta med inte "får". Egentligen är jag inte särskilt sugen på godis och sånt men när jag ser andra äta det känner man att det där skulle jag också vilja ha. Fast om jag känner efter i ett sånt läge så är jag egentligen inte ens sugen, så varför äta det då? Sen kommer det ju situationer när man är van att äta vissa saker, t ex äta godis på en fredag, äta rostad macka med marmelad och ost till kvällsfika när man är i Storån. Det är mycket saker man brukar äta vid vissa tillfällen, och det är nog egentlugen det jag saknar att inte "kunna" göra. Det är liksom tradition med vissa såna saker, för vissa saker har man alltid ätit vid olika tillfällen ända sen man var liten. Men jag ska inte klaga med tanke på resultatet som blir när man låter bli frestelserna. Jag vet ju också att det bara är under en period, det är ju inte så att jag ALDRIG kommer få äta något av det där igen. Fast när jag får äta sånt igen kan jag lova att det kommer bli betydligt mindre av det.

Nu kom det en liten Norpan och ville sitta i mitt knä, hon ställde sig och kraffsade på mina ben och då vet man vad hon vill. Hon är så go så :) Senare idag måste hon bada, hon är alldeles stel i pälsen på ett ställe. Vet inte vad hon har gjort men det är ju bara att ställa henne i badkaret och duscha av henne. Vi är ju i Storån och vaktar Norpan+huset. Man måste elda här nu när det blivit kallare ute, om man inte eldar på hela helgen blir det skitkallt här inne och det är det ju inte så kul att komma hem till. Vi är ensamma här med Norpan, mysigt :) Det kommer bli en riktigt mysig helg, vi ska bara mysa och ta hand om varandra. Vi ska åka och köpa någon god OCH nyttig middag också. Ska bli himla mysigt sen att sitta i köket med massa ljus tända och mumsa i oss det. Vi två :)

Ja ja, nu ska man väl kanske klä på sig? Har inte varit vaken så jättelänge. Vaknade av att chefen skickade sms och frågade om jag kan jobba på jullovet. Så det ska jag göra. Money, money, money ;)

Ha en mysig fredag, det tänker jag ha! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback