Jag som egentligen inte hade något att skriva...

Egentligen har jag inte så mycket att skriva. Jag har inte gjort så mycket på sistonde som det är så mycket att skriva om. Men eftersom jag är ganska bra på att prata mycket om ingenting så borde jag ju kunna få till ett inlägg också!

I fredags var jag och Jonas hemma i Hög först, åt jättegod middag som mamma och jag hade lagat. Det var väldigt mysigt att sitta där tillsammans, allihopa, och äta middag i skenet av stearinljusen. :) Efter middagen åkte jag och Jonas till lägenheten. Karro och Gojko kom en sväng, men skulle iväg nästan direkt. Vi tittade lite på Idol och på någon film, men jag hade så ont i huvudet så jag orkade inte vara vaken så länge. Jag pratade även en del med Adele på msn, eftersom vi samma dag hade fått en inbjudan om Halloween-fest. Ombligatorisk utklädnad! Så vi disskuterade vad man kunde klä ut sig till. Jag och Jonas har bestämt oss! Tror jag...

Igår skulle jag träna klockan 10, men när jag kom dit satt det en lapp på dörren där det stog att passet var inställt pga sjukdom. Det var inget annat pass heller, så då var det bara att åka till lägnehten igen. Vid 11 tiden hämtade jag mamma på pappas jobb och så åkte vi ner på stan för att leta present till Markus, min kusin. Han fyllde nämligen år. Vi hittade det vi skulle ha, ett headset som han ska ha när han spelar dator. Sen gick vi en sväng och tittade i lite andra affärer. Som vanligt på en lördag satt Ellinore, Marie och Maries mamma och pappa och fikade inne på fyren. Så då satte vi oss med dom :) Trevligt. Jag drack bara kaffe eftersom jag är på "diet". Efter stan åkte vi hem och hämtade övriga familjen, sen åkte vi till Markus på "13-årskalas". Åt faktiskt en pytteliten bit kladdkaka där, men det var allt!

Appropå diet, nu har jag ätit det där i tre dagar. Första dagen gick jättebra, jag var inte ett dugg hungrig. Men dom andra två, fy! Jag har varit så hungrig. Det är inte kul att bara dricka kall såndär, mycket godare med varm mat. Men nu är det så, och jag ska stå ut! För jag tror verkligen det ger resultat! Sen har jag hört att man är väldigt hungrig dom första dagarna, eftersom det är en omställning för kroppen. Man får ju i sig mycket mindre än man är van vid. Konstigt nog har jag inte varit arg och lättirriterad, det brukar jag ju alltid vara när jag är hungrig! Men det är ju bara bra att jag inte är det. Snart är det dags för dagens andra shake, vanlijsmak den här gången. Varierar mellan det och Tropisk frukt. Gillar tropisk bättre tror jag. Men skulle jag bara äta den skulle jag nog tröttna rätt fort!

Är i Storåa nu, Jonas hjälper till med veden och jag sitter här inne själv nu med Norpan. Rätt skönt att bara ta det lugnt. Fast det gör jag ju rätt ofta just nu, men man kan väl kanske säga att jag laddar upp för tre hektiska år på universitetet!

Norpan har ju varit hos oss hela veckan, så vi åkte hit med henne igår. Då visade det sig att Cecilia och Folke ska bort nästa helg så dom undrade om vi kunde komma hit och vara hundvakt då. Så vi får väl se om vi ska hit nästa helg också då. Eller om Norpan får följa med oss igen eller om vi åker till Östersund och tar med oss Norpan. Eller om Rickard ska hit och Jonas åker själv. Jag vet inte?

På tisdag måste vi vara i Hudik i alla fall, ska till optikern och göra undersökning igen. Ska ju försöka med linserna igen. Hoppas det fungerar den här gången! Jag måste träna i veckan också, och hoppas på att få jobba lite och få lite pengar! Fick ett papper hem där det stog att jag hade jobbat 103 timmar i september, så det blir lite pengar då i alla fall :)

Nej, nu ska jag nog blanda en shake.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback