Vaccinering. Jag säger bara aj aj aj. Fy vad jag har ont i armen alltså. Jag kan ju knappt få på och av mig kläderna! Även fast det har gått två dagar nu...

Idag har vi fixat i lägenheten. Hängt upp julgardiner, julstjärnor och lagt på en julduk på vardagsrumsbordet. Det är så mysigt med julpynt och sånt tycker jag. På något vis känns det tryggt. Jag vet inte varför, det bara känns lugnt liksom. Kanske är det allt det röda? De extra ljusen? Jag vet inte, men mysigt är det i alla fall.
Vi ska ta fram tomtar och så också, men det får vänta tills det är lite närmare jul. En tomtegrej kunde jag inte låta bli att ställa fram och det var en ljuslykta med tomtar på. Men den ställde jag fram mest för att jag tog bort en annan ljuslykta som inte passade till det röda. Vi ska även ha en julgran, i plast. Men den ska vi också vänta med.

Norpan är här med mig. Det var hon igår och i natt också. Jonas kom hit igår kväll också, så vi var tre stycken som ville sova i sängen. Men Norpan gav upp och la sig på ett täcke på golvet istället, med en av mina koftor som täcke. Vid tre tiden på natten hörde vi hur hon går omkring på golvet. Hon ville gå ut. Det var bara att ta på sig morgonrocken och gå ut det. I kolmörkret, usch! Duntäcket har nog aldrig varit skönare att krypa ner under sen...
Men jag antar att jag får skylla mig själv, eftersom jag innan jag gick och la mig inte väntade på att hon skulle uträtta alla sina behov under den lilla kvällspromenaden...

Imorgon ska jag jobba. Hade även fått ett brev hem där det stog hur mycket pengar jag får i morgon. 1409 kronor in på kontot. En del av dem ska nog användas till ett par nya stövlar. Har tänkt mig ett par med högt skaft, men jag vet inte hur det blir. Risken finns att mina ben kommer att se ut som att dem tillhör en tax.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback