Ibland är det kul, men inte alltid!

Blev lite besviken nyss faktiskt.

Trodde att du skulle tala om ifall du skulle dit. Även fast jag hade sagt att jag nog inte skulle det så tycker jag att du i alla fall kunde ha tagit dig tiden att säga att du åker dit ändå... Känner mig utanför. Som att jag inte är värd mycket mer än lite sällskap på skolan. Jag överreagerar säkert, men just nu känns det så. Det går väl över...

Tror att jag är lite ur balans överhuvud taget. Kan vara därför jag känner såhär. Jag vet inte varför jag gör det, antar att det är så man känner ibland.

Men nog om det!

Igår var det full fart hela dagen! Upp klockan nio. Åt frukost, sen åkte jag och Jonas in till stan. Vi skulle packa lite grejer. När vi var där ringde det en gubbe och frågade om han kunde komma och titta på lägenheten. Han kom dit och kollade. Han hade lite svårt att gå, och hade ont i benet. Så han frågade om han fick sätta sig. Det fick han ju göra. Men helst inte på sängen där han satte sig! Men smutsiga byxor satte han sig på täcket. Han stank rök. Det känns inte så kul när främmande, lite halv äckliga människor sätter sig i sängen. Men det finns ju tvättmaskin!

Medan gubben och hans son var där höll jag på och försökte vika upp en flyttkartong. Jag vred och vände men kunde inte förstå hur man skulle få den platta kartongbiten till en hållbar flyttkartong. Bruksanvisningen som fanns tryckt på sidan av kartongen var inte mycket till hjälp! När jag hade stått där och vridit och vänt kom gubbens son och frågade om han skulle hjälpa mig. Vips! Så hade vi en kartong! Han tyckte väl jag hade stått där tillräckligt länge. Jag kände mig dum som inte ens klarade av att få ihop en kartong, men jag tackade och tog emot!

Jag velade om jag skulle gå till grannen, hans barnbarn var där och hälsade på för grannen fyllde 70! Hans barnbarn, Felicia är ett år yngre än mig och vi har varit kompisar sen vi var små. Träffas inte så ofta eftersom hon bor i Skövde( och innan det bodde hon i Sollefteå). Nu var det flera år sedan vi träffades! Men det visade sig att de inte skulle komma förens vid sex tiden så då blev det inget med det. Jag får hoppas att hon kommer upp hit snart igen!

Så då följde jag med Jonas till Micke istället. De skulle fixa ljud i Firebirden så att vi kunde lyssna på musik när vi skulle åka senare på kvällen. Det tog tid, men tillslut blev det bra ljud :)

Vi fick middag där, Mickes mamma Sylvia hade gjort en jättegod paj! Tack o bock!

Sen bar det av in till stan igen. Det var dags att ta på pilotisarna! Första cruisingen i Hudik för i år! Fasen vad med bilar det var! Vissa förstår inte det roliga med cruisning, det gjorde inte jag heller förr. Titta på bilar, hur kul kan det vara liksom?! Men det är inte bara det som det handlar om. Alla människor som är där är glada (nästan alla), det är bra stämning och man träffar många man känner. Det är ju typ som en stor fest utomhus.

Jag körde. Från början var det jag, Jonas och Micke i bilen. Sedan blev det påfyllning. Först i form av Gojko och Karro. Vi åkte en liten sväng, men sen ställde vi ifrån oss bilen. Gick och träffade Tomas Wibler och Linda, två kompisar till Jonas från Sveg/Hede. Linda hade jag bara träffat en gång, så när jag skulle skjutsa Gojko och Karro till deras bil frågade jag om Linda ville följa med. Ville ju ta chansen att lära känna henne, hon verkade ju trevlig! Mycket riktigt, det var hon. Vi hann prata ganska länge, eftersom vi satt fast i cruisingkön minst en halvtimme innan vi kom tillbaka till Jonas och Wibbe. Linda har nyss flyttat från Hede till Hudik, hon känner ingen här. Utom Jonas och två kusiner... Det kan inte vara lätt att komma till en ny stad. Förhoppningsvis kommer vi att lära känna varandra bättre! Så kan vi kanske umgås utan Jonas också... Hon skickade sms till Jonas innan han åkte till Östersund. Hon tyckte att Jonas skulle ge hennes nummer till mig så kunde jag höra av mig till henne så kunde vi gå och ta en fika eller något. Det var riktigt kul tycker jag! :D

Framåt ett tiden blev Jonas hungrig, vi skulle på McDonalds för han skulle ha en cheeseburgare! Kön var skitlång, men det var ännu längre kö på Statoil så vi tog driven på McDonalds istället. Tänkte att det skulle gå fortare. Säkert! Vi stog i säkert en halvtimme, kön rörde sig ju knappt! Började undra vad de höll på med! Efter lång väntan kom vi fram dit där man beställer och möttes av följande meddelande: Restaurangen är stängd! 45 minuters väntan förgäves! Bilen innan fick sin mat, vi blev utan. Då blev man lite less. Tog ett varv till på stan, väntade på Micke. Skjutsade hem honom och sen oss själva. Aldrig har väl min säng varit så skön!

Idag har det varit en riktigt slö dag. Hjälpte Jonas att bära några flyttkartonger till bilen. Badade lite i hans badkar. Skönt! Solade lite. Sov lite på soffan. Sov lite till på sängen. Skrev om terrorism

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback