Ännu mer studentprat...

I början av de här två lediga veckorna tänkte jag att det här blir lugnt och skönt. Men aj så fel jag hade!
Första veckan var i och för sig lugn, men denna vecka! Phu! Vad mycket det är man ska hinna med!
Idag har jag och Linda bakat. Vi gjorde Rosenbröd och Hallongrottor. Båda blev riktigt goda. Jag får tacka för experthjälpen! Linda har jobbat på bageri, så ni kan ju tänka er då....
Hade varit kul med en bild här nu, men tyvärr verkar det vara omöjligt för mig att få in några bilder... Hjälp?

I morgon ska jag åka till Adele, ska fixa med naglarna så att de blir fina till studenten :) Ska åka med bussen från Hudik 8.30, så att man kommer iväg i skaplig tid. Mamma är ledig i mogon också, ska handla saker till studenten och så. Så det vore bra om jag inte blev allt för sen, så kan jag hjälpa henne med allt när jag kommer hem.

På onsdag ska jag träffa Carro, hon kanske kan hjälpa mig med bilderna till bloggen? Vi ska nog en sväng på stan tror jag. Sedan kl 17.00 ska jag vara hos Malin i Delsbo, för då är det grillfest med tjejerna från klassen! Det blir kul :) Hoppas att alla kommer!

På torsdag, dagen innan studenten, ska jag först iväg på Air tanning och ögonbrynsnoppning... Förhoppningsvis blir det bättre resultat av Air tanningen den här gången. Sist vart jag ju typ svart i ansiktet och vit på halva armarna och halva benen. Men nu är det en annan tjej som ska göra det på mig, och blir det inte bra så fick jag det ju ändå gratis. Men det är bara att hålla tummarna och hoppas att det blir jämnt och fint! Efter det får jag bara ha lössittande kläder på mig resten av dagen, helst inte ens någon BH! Så det blir till att hålla sig hemma och pyssla på med förberedelserna.

Fredagens schema ser ut ungefär såhär

* 04.00 - Uppstigning. In i duschen.
* 04.10 - Ut ur duschen. Blåsa håret med en sån där tratt så att det blir lockigt. Om jag nu får tag på en sån..
              Någon som har en?
* 04.30 - In i bilen, iväg till Delsbo. Till Emma på champangefrukost. Mysigt :)
* 05.00 - Kliver in hos Emma.
Sedan blir det härlig frukost med nybakade baguetter, gott pålägg, juice och allt möjligt. Efter det blir det chockladfondue med jordgubbar och marshmallows. Gott! Champange blir det givetvis också!
* 08.00 - Jag och Emma åker in mot Hudik. Vi vill glida, inte köra rally till stan.
Sen är det massa saker på skolan, fika i matsalen, avslutningstal av rektorn i aulan - studentsången ska sjungas, så även Den blomstertid nu kommer, vissa får stipendium andra inte. Vi ska även samlas i klasserna och få våra betyg, klassföreståndarna ska säga Hejdå.

Det är mycket som ska hinnas med från det att man kliver upp på morgonen tills dess att studenttåget går 12.30!

15.00 är massa folk bjudna hem till mig, antagligen blir det mat senare eftersom det annars blir så stressigt hem från stan!

Väl hemma blir det god mat och trevligt folk. Dagen kommer att gå fort, men antagligen kommer man sova gott när man väl lägger sig. För att sedan kliva upp 04.00 och åka iväg till Gotland...


                                                                          


Jag lyckades få in en bild! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback