Rapport från en husvagn...

Ja, då var man här då. Kom till Östersund igår strax efter 21. Resan gick bra, buss till Ljusdal och tåg vidare till Östersund. Var hur kissnödig som helst när jag satt i Ljusdal och väntade på tåget. Men hade ingen lust att betala en femma för att gå på toaletten på tågstationen, så det var bara att välja. Pest eller Kolera. Det fick bli till att vänta på den vingliga och smått äckliga tågtoaletten.

Jag klev på tåget, jag skulle sitta i vagn 3 på plats 26 vid fönstret. Jätte bra tänkte jag, då kan jag titta ut i alla fall. Det jag däremot inte tänkt på var att det innebar att någon kanske skulle sitta bredvid mig, på platsen närmast gången... Så klart satt det en gubbe där! Typiskt! Jag satte mig, tänkte att jag kunde vänta med att gå till toaletten tills tåget började rulla i alla fall. Tåget började rulla, äntligen skulle jag få gå på den efterlängtade toaletten! Trodde jag ja! Gubben hade somnat, på typ en minut... Jag vågade inte väcka honom, ville inte störa. Så där satt jag. Tillslut vaknade han, yes nu kan jag passa på tänkte jag. Lite diskret frågade jag honom om han kunde flytta sig så att jag fick gå på toaletten. Han hörde inte. Jag tog i lite högre och petade honom på armen. Då hörde han, och antagligen resten av alla som satt i vagn nr 3 också! Det vara bara att se glad ut och gå iväg.

Det är jäkligt kallt här. Det blåser så att det biter i kinderna. Var nyss in på yr.no och tittade vad det ska bli för väder de närmsta tio dagarna. Till min fasa såg jag att de spår regn i Hudiksvall nästa fredag. Det måste ändras, det får inte regna på studenten!  Men de har haft fel förr, så det är bara att hålla tummarna för att fallet är så även denna gång. Idag skulle det t ex bli 6 grader varmt och spöregn här i Östersund, men just nu skiner solen och det är 9 grader...

Det finns egentligen inte så mycket att skriva. Vet inte vad jag ska hitta på idag. Fundera lite över studenten, champangefrukost och så. Måste komma på vad jag vill ha då... Jag ska kolla lite på lägenheter också, det vore bra om man hittade någon.

Nej, nu fryser mina fingrar sönder. Måste värma dem. Får se om jag skriver mer sen.

/ Jossan


Kommentarer
Postat av: Carro

sv: ja det hoppas jag att de blir :)

2009-06-04 @ 11:16:48
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Emma

Enligt prognosen som jag tittade på så skulle solen skina i Hudiksvall på studenten! :)

2009-06-04 @ 21:41:43
URL: http://emmmakcarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback