Det var ett tag sedan nu...

 "Sjung om studentens lyckliga dag" Lyckliga dag, ja det tror jag säkert att det blir. Men samtidigt går man där med mindre lyckliga tankar i bakhuvudet. Tankar som att det faktiskt är slut på gymnasietiden och att vänner kanske försvinner i och med det. Har skrivit detta förut, men det känns som att det tar upp en del av tankeverksamheten just nu. Kanske tänker man också på dem som man ville skulle vara med på ens student, men som omöjligt kan vara med. Mer än som ett minne, och en känsla i hjärtat. Eller varför inte som ett spöke... Men det är väl kanske bara jag som tror på sådant. Men vad annat kan man göra när man ser sådant som är omöjligt att förklara, som helt enkelt inte kan vara något annat?!

Jag tänker på Dig, som har förlorat två nära familjemedlemmar.
För Dig är det jobbigt, en dag som ska vara lycklig blir en blandning av sorg över att personerna i fråga inte kan vara med på samma sätt som Du tidigare tänkt, och glädje över att Du klarat av skolan trots alla motgångar och nu faktiskt ska ta studenten. Du är stark, har en vilja av stål. Kanske för att göra dina nära stolta. För att Du inte ville svika dem, för att Du visste att de ville att Du skulle klara det. Att förlora först en bror och kort därefter en pappa, och sedan resa sig för att fortsätta kämpa. Vad är det om inte styrka?
Du har varit duktig, Du ÄR duktig. Du kommer att klara framtiden galant. Du har många som stöttar dig. Jag stöttar dig, det ver Du. Jag tror på dig!


Idag har jag varit i stan hela dagen. Först hos frissören. Färgade och klippte. Blond må ni tro!
Hade lovat mormor att putsa hennes fönster. Så jag åkte dit efter att ha köpt mascara och en handsfree till mobilen.
Fy fan säger jag bara! På ett fönster finns sex stycken glasrutor! Det blir många rutor det! Orkade inte göra klart allt, så det blev ett fönster kvar. Lovade att åka till henne och städa resten av lägenheten i morgon, så det blir väl det sista fönstret också då. Mormor mår inte bra. Hon är sjuk, reumatism+hjärtproblem. Känner att jag måste hjälpa. Tycker synd om henne som är ensam också. Känner mig dum som inte jobbar gratis, men samtidigt är det hon som alltid vill ge mig pengar. Jag har aldrig krävt det, men erbjuds man så tackar man och tar emot.

Morgondagens schema:

* Åker in till stan klockan nio. Ska passa lilla Hugo! Så gullig!!! :)
* Skjutsar Nicklas till skolan, hälsar på mamma på jobbet en liten sväng.
* Åker till mormor. Städar och äter lunch.
* Åker och handlar.
* Åker hem och lagar mat. Ska göra hemgjorda köttbullar. Sist jag gjorde det blev det köttbullsmos. Typ. Så vi får se hur det går den här gången!
* 17.15 åker jag med bussen till Ljusdal.
* 19.08 går tåget mot Östersund.
* 21.05 hämtar Jonas mig på station <3

Sedan åker vi ut till Sandviken där vi ska bo i husvagnen! Det ska bli mysigt att få vara med Jonas lite mer än vanligt!

Mycket åkande i morgon! Men ibland är det så.

Nej, nu blir det god natt om man ska orka passa en söt liten vovve i morgon. :) Och för att orka med allt annat som står på listan, och mer däröver!

Ha det bra!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback