Bilder och annat

Nu har jag fixat och donat. Lagt in lite studentbilder i datorn som jag tänkte lägga upp här på bloggen nu. Men det är inte bilder från själva studentdagen, utan bilder som Ellinore tog på mig i mina studentkläder i torsdagskväll. Vi knäppte 174 bilder tror jag, men alla kan jag ju inte lägga upp. Alla vill jag inte lägga upp heller!

Idag ahr jag varit hos Adele, hon har fixat mina naglar igen. Det var väldigt behövligt! Men nu är dom fina igen :)

I helgen har jag haft mys med Jonas också. Igår var vi på stan med mamma en sväng först, sen var jag och Jonas på bio. Vi såg Ice Age 3, den var riktigt rolig faktiskt! Lite synd att det inte var text till, trots att den var engelsk? Men det kanske var något fel då?

I fredags sålde Jonas sin älskade Firebird. En man från Stockholm var här och köpte den. Min noster, mina kusiner och mormor var här och åt tacos den kvällen också. När jag, Jonas och mannen från Stockholm satt i vardagsrummet och skrev kontrakt/kvitto, kom Matilda(min sjuåriga kusin) in. Hon ställde sig nära mig och viskade:
-Vad heter han?
-Peter.
-Är han sjörövare?
- Schhh! Nej, det är han inte.
Jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt! Han såg ut exakt som Pippi Långstrumps pappa, stor med mörkt skägg, ringar i öronen och en sorts snusnäsduk på huvudet. När mannen hade åkt talade min moster om för Matilda att mannen var lärare, då sa Matilda: Jaha, en piratlärare? Alla gapskrattade!

Barn säger verkligen vad dom tycker, det blir så roligt ibland. En annan sak som jag tyckte var väligt rolig var något som mitt kusinbarn Noah hade sagt på midsommarafton...
Noah skulle gå ut och mata fåglarna med gammalt bröd. Sen kom han in och sa:
Först tänkte jag ge dom smulor, men så sa jag till mig själv: Tänk om jag skulle ge dom en hel, och så gjorde jag det!
Kanske inte låter så kul för er, men när mamma härmade honom lät det väldigt kul! Man kunde inte tro att det var en treåring som sa det i alla fall!

Okej, att man går upp 5 kg. Men om man gått upp 15 kg på ca två år är det inte kul. Det ska bli ändring på det nu. Från och med i morgon ska jag äta mycket mindre portioner och försöka att gå ut och gå varje dag. Sen får jag bara äta jättelite godis en dag i veckan. Helst inte alls, men det känns lättare om man vet att man får göra det en dag. Då blir det nog lättare att låta bli dom andra dagarna.

Det känns som att det här blev ett rörigt inlägg. Jag började med att skriva att jag skulle lägga upp bilder, men skrev sen om helgen i bakvänd ordning. Men här ska ni i alla fall få se en del av torsdagens resultat.
       
Den bilden visar tydligt mina känslor för skorna efter studenttåget!                                     




En lång rad av bilder, men här var dom i alla fall. Det här var ju som sagt bara några av dom. Men men, fler än inga.

Nu ska jag gå ner och dricka lite vatten. Ska prata lite med min pappa också, han kom hem från Norge idag. Har varit där och fiskat lite, fick med sig ca 15 kg fisk hem hörde jag :)

Fler uppdateringar kommer. Kan inte lova att det blir i morgon, men en annan dag i alla fall!

Ha det bra så länge!

Kram

Kommentarer
Postat av: Carro

ÅÅh gud vilka fina bilder :)

2009-07-09 @ 13:09:09
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback