Känner jag mig själv rätt så...

Jag vet egentligen inte riktigt vad jag ska skriva. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag på saker efterhand.

Jag är i Storån nu, tyvärr kom aldrig Adele och Niklas hit. Astrid och Fred var inte hemma så då ville dom inte åka hit. Astrid är Adeles mamma och Fred är Astrids gubbe. Men det får bli att dom kommer hit en annan gång.

Här körs det grejor hela dagara, cross, chopper, gräsklippare, traktor och bilar av alla dess slag. Jag har också kört en maskin idag, en röjsåg. Jag röjde bort massa gräs vid båtplatsen. Gräset sprutade åt alla håll och jag blev alldeles grön. Undrar hur många kilo den där röjsågen vägde egentligen, tung var den i alla fall! Man har som en sele på sig, sen fäster man röjsågen i den på höger sida och så kör man. När jag var klar hade jag snudd på nackspärr. Vem kunde tro att jag någonsinn skulle lära mig att använda en röjsåg? Det hade jag nog inte gjort om det inte var för Jonas, men det är faktisk kul med lite sånt där tycker jag nog. Det blir ju som ett träningspass samtidigt också. Jag kommer ihåg när jag var yngre, då var jag livrädd när pappa tog fram sin röjsåg och började röja. Jag tyckte att det gjorde så ont när gräset flög på benen. Vad mycket man var rädd för när man var liten!

Eftersom jag har gjort det där nu, så kan vi kanske lägga ut båten sen. Det är alltid mysigt att ta en sväng på vattnet, förhoppningsvis klarar man sig från knott och mygg också. Men det finns det inga garantier för. Sen ska jag gå ut och kolla vad alla gör här ute. Kör något antar jag väl. Tycker synd om Amanda, hon har aldrig varit här innan och är inte van med hur det är. Att när man är här får man stå ut med att det ska köras något hela tiden, och att det inte är alltid dom har tid med en. Men man vänjer sig, tillslut provar man själv också. Då blir det lite roligare. Efter jag har varit ute en stund ska jag ta ett varmt bad i badkaret, läsa lite och kanske tända ett ljus. Senare blir det korvgrillning, antagligen i öppna spisen. Här kan det vara allt från motorer till mysfaktor på högsta nivå.

Nej, nu har man suttit sin tid vid datorn för dagen. Det blir inte mer skrivet idag. Men, jag kände mig själv rätt, jag kom på något att skriva! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback