Det var en riktigt mysig dag igår!

Den började med att jag och Jonas öppnade en varsin julklapp på morgonen innan han skulle åka till Storån. Norpan var också med så självklart fick hon också en julklapp. Jag fick ett presentkort av Jonas och han fick mjukisbyxor av mig. När Jonas hade åkt, vid åtta ungefär, gick jag upp och sov lite till. Bara en timme ungefär eftersom jag och mamma skulle iväg till Högs kyrka för att kolla på juluppträdande. Varje julafton klockan elva är det nämligen gudstjänst med uppträdane. Linnéa och några fler spelar och sjunger. Det är jätte bra och så är det mysigt att åka iväg sådär på julaftons förmiddag. Det är något jag kan rekomendera!

Efter kyrkan blev det en sväng in till stan. Vi köpte en julklapp till pappa, sådär i sista sekunden och så skulle vi handla det som var glömt. Det blev en kort sväng till syrran också för vi skulle lämna lite julpengar.

Sen åkte vi hem och fixade klart det sista. Jag hade gjort en islykta som skulle bli så fin med en marshall i. Men den där lyktan blev inte som jag hade tänkt mig om jag säger så... Jag gjorde så att jag kokade vatten (då är det meningen att isen ska bli klar och fin), som jag hällde i en hink. I hinken hade jag lagt i granris och en annan dekoration som hade hade gjort av granris, ett äpple och två kanelstänger. Jag satte fast en flaska fylld med vatten i hinken, det var meningen att det skulle göra så att det blev ett hål i lyktan där marshallen skulle stå. Men något gick fel, antagligen var det för att jag fyllde flaskan med vatten istället för något som inte fryser t ex sand eller liknande. Då flöt flaskan upp och det blev inget hål. Men man lär sig av sina misstag. Pappa kom med den smarta lösninen att borra hål och karva ut så att det blev ett hål. Det blev inte jättebra men det fick duga. Sen tyckte jag inte att man såg dekorationen så bra som jag hade hoppats. Men men, det blev ju i alla fall en lykta som marshallen kunde stå på.

Vid tre tiden kom min moster, hennes sambo och deras barn. Även mormor och min morbror kom efter ett tag. Vi åt massa mat och godis. "Tomten" kom och delade ut julklapparna. Resten av kvällen spelade vi spel, åt ännu mer godis och hade det mysigt.

Jag fick massa bra julklappar. Jag skrev faktiskt upp vad jag fick och av vem för att hålla reda på det efteråt, för det är lätt att glömma av vem man fick saker och ting när det blir så mycket på engång. Men jag fick i alla fall:

* Pengar
* Redken Balsam
* Datorväska
* Träningslinne
* Köksvåg
* Chips- och dippskål
* Body Scrub
* Chokladtomte + andra chokladgrejor
* Tröja (fick den någon vecka innan)
* Schampo
* Blutsaft
* Fårskinnstofflor
* Hjärtformad ljuslykta
* Spikmatta
* Lång tröja med dragkedja
* Halsduk
* Presentkort

Jag är jättenöjd med julklapparna! :)

Vid tolvtiden igår kväll fick jag för mig att prova spikmattan. Först gjorde det ont, sen var det skönt och jag blev trött. Väldigt trött! Efter ca 20 minuter vaknade jag av att jag snarkade till, jätte högt! Så kan det gå!



Idag har det varit en riktigt slappdag. Vi har spelat lite spel och varit till grannarna en sväng. Vi tittade lite på "Sally" också, mamma fick det av mig, Nicklas och Jonas i julklapp. Knäpp och rolig serie.

Såklart blev det julmat idag också.

I morgon ska jag åka upp till Storån. Jag vet inte än om jag åker buss eller om jag kan åka med Jonas moster och kusiner. Vi får se helt enkelt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback