Masterpiece of the day!

Idag var det jag som lagade mat. Fiskgratäng skulle det bli. Jag hade aldrig gjort det förr, så det var lite trixigt. Men jag tog i alla fall fisk som pappa hade fiskat och så kokade jag den med lite salt och peppar i vattnet. Sen märkte jag att den inte var benfri, så när jag sen skulle ta bort benen blev det fiskflisor istället för filéer... Men men. Jag kryddade med svartpeppar, vitlökspeppar,citronpeppar och lite salt. Sen spritsade jag potatismos runt fisken som jag hade lagt i en form. Efter det hällde jag på en sås som jag hade gjort av matlagningsgrädde, chilisås, svartpeppar och salt. Mycket peppar som ni hör. Och jädrar vad starkt det var! Det tyckte jag i alla fall. Nicklas höll med. Pappa tyckte inte att det var så farligt. Får se vad mamma tycker, hon är påväg hem nu och ska snart äta av den hon också. Det blev ungefär som barnmat i konsistensen, men smakade mycket starkare än sån! Glömde säga att jag la på tomater också...

Här är resultatet:

 Det råkade visst bli lite översvämning!

När jag hade ställt fiskgratängen i ugnen gjorde jag ett paket som Anki ska få. Så här blev resultatet av det:



Nej men nu blev det två inlägg samma dag! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback