Helgen


Fredag: Åkte till Storån. När vi kom dit visade det sig att hela byn skulle till Folke på surströmmingsfest. Så då gick vi dit också. Storån är inte så stort, så när man pratar om hela byn så är det kanske 20 personer. I alla fall var det ungefär så många som var där. Det var blandade åldrar, jag och Jonas 19 och 25, sen var de andra mellan 50-85 ungefär. Efter surströmmingen blev det många skratt. "Gamlingarna" drog igång och började berätta fräckisar. Fräckisarna blandades upp med dragspel och allsång. Jag satt tyst och lyssnade med Norpan i knät som ett element. Roligt att se all den glädjen. Det var dock tur att vi gick hem när vi gjorde...
Jag, Jonas och Norpan gav upp vid halv tio tiden ungefär. Då åkte vi hem och Jonas fixade varmvatten så att jag kunde bada. Så skönt och avslappnande. Så avslappnande att jag nästan somnade!

Lördag: Lång och härlig sovmorgon. Jonas kom upp med en bricka där han hade dukat upp te och rostat bröd. Gullpojken min! Han är så go så. Sen kom Ullis, Jonas syster dit. Vi var, hör och häpna, ute i skogen och plockade blåbär! Jag gillar inte skogen och har inget tålamod att plocka blåbär. Men jag ville gärna ha blåbärspaj på kvällen så då var det bara att följa med då! Det regnade på eftermiddagen så det var inte mycket som blev gjort. Men det var mysigt. Vi grillade på altanen medan det åskade och regnade för fullt. Huppa!

Söndag: Jag och Jonas gick en sväng med Norpan, sen åkte vi ut med båten och fiskade lite. Fick ingen fisk, men tur var väl det. Jag gillar inte att ta av dom! Vi åt laxpaj och åkte sen och köpte en varsinn glass. Efter det var det dags för mig att åka hem. Mamma och pappa frågade om jag ville följa med på bio. Det ville jag så då gick vi på "Sommaren med Göran". Den var lite töntig först, men den var jätterolig ibland! Skrattade mycket.

Hela helgen är det en sak som tyngt mig. Har varit väldigt ledsen ibland. Tur att Jonas fanns där i närheten hela tiden. Förhoppningsvis ordnar sig allt. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig!



Ja, det var den helgen det. Nu har man varit på jobbet också. Usch, det är då inget roligt jobb. Men jag har i alla fall ett jobb just nu så jag ska inte gnälla. Imorgon ska jag jobba först, sen ska jag på visning på det "nya" jobbet. Ska se vart allt finns och så. Vet inte riktigt vilken tid det blir men jag ska ringa till hon som ska visa mig lite senare ikväll. Hoppas att det blir så att jag är klar före 13.00 för då har jag lovat att jag ska hjälpa mormor med tvätten. Allt för att kanske tjäna några kronor extra!
Så den här veckan blir det jobb jobb jobb. Men på torsdag kväll ska jag i alla fall till Emma. Hon har gett mig en vägbeskrivning så att jag ska hitta dit. Hoppas verkligen jag hittar också. Blir så jobbigt att hitta tillbaka om jag åker fel. Lokalsinnet har jag nog ärvt av min kära mor :)

Nej, nu ska jag slappa en stund. Känner mig utarbetad i hjärnan bara för att jag försöker räkna ut hur jag ska få ihop allt med jobb och annat. På torsdag, innan jag ska till Emma, ska jag t ex hinna med att jobba på två ställen och gå till optikern. Sen vore det bra om jag hann hem en sväng innan jag ska åka också.

Oj oj, två inlägg på samma dag! :O

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback