"Här ska rubriken stå"

Jo då, dom kom ihåg att vi ska äta surströmming i morgon. Så farligt var det visst inte i lördags! Så i morgon blir det surströmming hemma hos Linnea, gott gott!

Idag har det krånglat en del på jobbet... Först när jag kom till dagiset såg jag att det var en annan som var där och städade. Hon skulle bara städa en avdelning, men hon hade min vagn så jag var tvungen att vänta på att hon skulle bli klar. Hon sa att det inte fanns något tvättmedel, gjorde det till mitt problem på något vis. Så då fick jag ringa chefen, som ringde den ordinarie städerskan som sa att dagispersonalen och hon brukar turas om att beställa hem nytt tvättmedel. Den här gången var det dagispersonalen som skulle göra det, tur för mig i och för sig eftersom jag inte vet hur man gör när man beställer det, men det var ju såklart ingen som hade någon koll på att det var deras tur att göra det. Den jag pratade visste inte ens att det var dom som brukar göra det! Men efter ett tag kom en av dom som jobbar där fram till mig och sa att dom skulle beställa tvättmedel i morgon så förhoppningsvis kommer det väl snart. Det blir stora problem om jag inte kan tvätta, för då har jag inget att städa med och om jag inte kan städa blir dom som jobbar där sur för att det är skitigt och så vidare. Men inte nog med att det inte fanns något tvättmedel... När jag var klar med städningen skulle jag hänga upp tvätten som hon som städade innan mig hade lagt i maskinen. (Hon hade dessutom blandat tvätten, ajja bajja!) När jag kom in i skrubben där tvättmaskinen står möttes jag av ett felmeddelande på displayen. Det stog att det var kortslutnin i maskinmotorn. Jaha, vad gör man då då? Det blev till att ringa chefen igen. Hon skulle ringa någon i morgon. Så även om det kanske finns tvättmedel, så kanske det inte finns någon tvättmaskin. Men egentligen är ju inte det mitt problem. Man kan kanske få betalt utan att jobba om det beror på trasiga tvättmaskiner? Fast nu kom jag på att det finns en till där, så det där sket sig nog.

Jag och mamma har spelat Backgammon ett tag nu. Första gången jag spelade det. Var jättearg innan och trodde att jag aldrig skulle kunna lära mig det. Men efter ett tag förstog jag och det gick riktigt bra. Men det slutade ändå med att jag förlorade. Jag hade 516 poäng mer än mamma och man skulle ha så lite som möjligt!

Skriver mer en annan dag.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vill du tjäna extra pengar? :)

Gå då in på denna länk :

http://www.woopa.se/?ref=car0lajne



Sen är det bara börja jaga :D

Enkelt att få ihop hundra lappar på bara några sekunder :)

2009-08-18 @ 19:12:07
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/
Postat av: Carro

sv: Japp, det gjorde vi de.

2009-08-21 @ 11:33:52
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback