Från och med nu, i denna skrivande stund, får det vara slut med det!

Jag är sockerberoende, eller något sånt. Magen, eller hjärnan, skriker efter godis. Finns det så äter jag. Men nu får det vara nog! Jag klarade ju att sluta med allt sånt för inte så länge sen, varför började jag igen?!

Jag ska köra samma som då. Absolut inget på vardagarna, om jag ska ha något så ska det vara fredag eller lördag. Då ska jag få äta det om jag vill, som belöning för att jag var så duktig på veckan. Med äta menar jag inte vräka i mig utan ta lite bara. Kanske en bit choklad eller några smågodisar.

Jag tror att jag har ätit godis i stort sett varje dag i flera veckor nu. Jag har knappt rört mig, bara när jag är på jobbet och går runt med städvagnen. Det är inte Power-Walk precis!

Måste prata med Linnéa, vi ska ju börja träna har vi sagt. Men jag gruvar mig! Satte mig på träningscykeln nyss, där satt jag kanske två minuter innan jag gav upp. Men hallå, finns det egentligen något tråkigare än att sitta på en cykel och trampa och inte ha rört sig en meter när man tampat en halvtimme?! Meningslöst säger jag bara. Man blir ju bara trött i benen... Ja okej, man ska bli trött av träning. Men om det inte är kul, då är det inte värt det. Jag tycker det är mycket roligare att gå på något pass, då blir man mer motiverad. Man måste ju liksom göra det instruktören gör om man inte ska tappa bort sig. Då har man inget val, då är det bara att köra. Såg att dom hade gratispass på Friskis & Svettis den här veckan. Ska man försöka klämma in det någon kväll kanske? Det vore kul att prova på eftersom det är där vi planerar att träna sen.

Från och med nu, är det nya friska tag. Jag kan ju försöka glömma att jag har ätit godis och fem mariekex idag...

Jag tänkte att eftersom jag skriver det här i bloggen, så blir det som något slags avtal. Att jag inte ska äta godis och röra på mig mer. Idag är det 24 augusti. I morgon blir min första godisfria dag. Kom ihåg det!

Nej men vad nu?! Tre inlägg samma dag!


Kommentarer
Postat av: Carro

sv: På Lars mammas jobb :)

2009-08-25 @ 11:45:27
URL: http://norbergcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback